Gezond, fit en klachtenvrij
genieten van zwangerschap en moederschap!

Het 5 stappenplan van Mothers in Motion biedt een totaalpakket van pré- en postnatale sportprogramma’s, fysiotherapie, begeleiding en voorbereidende workshops om aankomende moeders ‘zonder kleerscheuren’ door zwangerschap en bevalling te helpen en snel en verantwoord te herstellen.

Over het 5 stappenplan Een proefles plannen

Mothers in Motion - Rotterdam

Wil jij...

  • fit blijven tijdens je zwangerschap?
  • bekkenbodeminstabiliteit voorkómen en er zeker van zijn dat je traint op een medisch veilige manier?
  • de optimale ademhalingstechniek leren om de bevalling rustig door te komen?
  • inscheuren tijdens de bevalling voorkomen?
  • verantwoord herstellen tijdens de kraamtijd?
  • de beste training van buikwandspieren en bekkenbodem krijgen, zowel voor als na de geboorte?
  • na de geboorte zo snel mogelijk je conditie en je figuur terug?

Het 5 stappenplan van Mothers in Motion:

Van gezond zwanger tot fitte moeder:
Ga voor een jaar lang specialistische begeleiding en onbeperkt, verantwoord sporten.

Intake, onderzoek en persoonlijk sportschema

1. Intake, analyse & plan-op-maat

Je start met een kennismaking en een uitgebreid fysiek onderzoek. Een soort “APK” voor aankomende moeders. Een analyse van je spieren en gewrichten brengt aandachtspunten aan het licht. Op basis hiervan wordt er een persoonlijk sportschema opgesteld en worden eventueel noodzakelijke, aanvullende behandelingen voorgesteld.

Sporten tijdens de zwangerschap

2. Sporten tijdens de zwangerschap

Op basis van jouw persoonlijke sportschema kun je verantwoord sporten gedurende de zwangerschap, zelfs tot 40 weken! Verschillende groepslessen afgestemd op de zwangere vrouw én onbeperkt zelfstandig, of onder begeleiding sporten in onze fitnessruimte is bij het programma inbegrepen. 

Prenatale workshops: voorbereiding op de bevalling

3. Prenatale workshops: voorbereiding op de bevalling

In een reeks van 5 workshops word je optimaal voorbereid op de bevalling. Ademhalingstherapie, maar ook het voorkomen van beschadiging aan buikwand of bekkenbodem komen in de workshops aan bod.  

bevalling & kraamtijd

- - - Bevalling & Kraamtijd - - -

Na de bevalling heeft je lichaam vooral veel rust nodig. Je abonnement wordt deze periode ‘bevroren’, zodat je zorgeloos van je kraamtijd kunt genieten. Uiteraard kun je ook in deze periode bij Mothers in Motion terecht voor advies, bijvoorbeeld bij rug of bekkenbodemklachten. Na een week of zes kun je het programma te vervolgen.

postnatale check-up bekken en buikspieren

4. De stand opmaken: postnatale intake

Tijdens een afspraak in de praktijk bespreken hoe de bevalling en de periode daarna verlopen zijn. We verrichten voor de bekkenbodem een manuele- en EMG-meting waarmee de staat van buik- en bekkenbodem spieren wordt onderzocht. Je krijgt een training voor deze twee meest belaste spiergroepen. Met de juiste begeleiding kun je je bekkenbodem trainen tot het gewenste functionele niveau. 

sport en herstel na de bevalling

5. Sporten na de bevalling

Ook na de bevalling is het belangrijk met goede begeleiding te sporten en met name de training van de buikspieren verantwoord en geleidelijk op te bouwen. Op basis van de resultaten van de metingen stellen we een persoonlijke sportschema op. Je kunt de rest van het abonnement onbeperkt gebruik maken van de fitnessruimte en deelnemen aan de groepslessen, gegeven door gespecialiseerde professionals, afgestemd op jonge moeders. 

Nieuwsgierig?

Bel 010 217 9340 voor informatie of neem contact op om een kennismaking of gratis proefles te plannen.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuws en activiteiten.

Plan een kennismaking

Stephanie Leyh

Ik ben fysiotherapeut, bekkenbodemtherapeut en manueel therapeut, ik geef ik fitness- en aerobics lessen en ben ademhalingsspecialist (capno-trainer). Het is mijn doel om het leven van (zwangere) vrouwen te verbeteren. Ik ben er diep van overtuigd dat met de juiste begeleiding en voorbereiding vrouwen tijdens de zwangerschap geen pijn hoeven ervaren en zich fit kunnen voelen, dat een bevalling vlot kan verlopen en de moeder daarna meer plezier kan beleven aan haar pasgeboren baby. Bovendien hoeft geen enkele vrouw na haar bevalling incontinentie te accepteren. Het is mijn missie om deze boodschap overal bekend te maken. In MOTHERS IN MOTION komen resultaten van ruim 20 jaar studie en ervaring samen.

Lees meer over mijn missie ›