Sporten na de bevalling

Post-natale training & begeleiding
Het is buitengewoon belangrijk dat je na de bevalling traint en dat je in die training de juiste oefeningen krijgt in de juiste volgorde en met de juiste intensiteit. Als je te zwaar of te snel gaat trainen kunnen er zelfs meer problemen in je bekken ontstaan. Bij ons werken fysiotherapeuten en personal trainers die zijn opgeleid voor het geven van post-natale training. Je ontvangt een persoonlijk trainingsschema om snel weer in vorm te komen. 

sporten-na-de-bevalling.png
sporten na de bevalling - MIM Rotterdam

Back in shape - verantwoord sporten na de bevalling

Ook na de bevalling is het belangrijk om verantwoord en met goede begeleiding te sporten en is het soms moeilijk de tijd en energie te vinden om te trainen om je conditie en figuur terug te krijgen. Met name in de training van je core, van de buikspieren (die zoveel te verduren hebben gehad!) is een gedegen opbouw van essentieel belang. Te hard, of verkeerd trainen kan juist extra schade, of klachten als incontinentie veroorzaken. Mothers in Motion helpt je om veilig het gewenste resultaat te behalen door middel van jouw persoonlijke trainingsschema. Daarnaast kun je deelnemen aan de verschillende groepslessen speciaal ontwikkeld voor jonge moeders. Die lessen worden gegeven door gespecialiseerde professionals. Overdag mag je je baby altijd meenmen naar onze fitnesszaal, zo hoef je geen oppas te regelen. Periodiek organiseren we moeder en baby work-outs.

Je kunt tot het einde van je jaarbonnement onbeperkt gebruik maken van deze sportfaciliteiten. Na afloop van het Mothers in Motion programma kun je natuurlijk lekker doorsporten met één van onze reguliere sportabonnementen.

verantwoord sporten na de bevalling

Intake en trainingsschema op maat

Om er zeker van te zijn dat je verantwoord en effectief sport na de bevalling starten we altijd met een intake bij Stephanie Leyh. Je wensen, behoeften en doelstellingen worden besproken en er wordt een uitgebreide fysieke analyse gedaan. We analyseren je bekken en testen op eventuele problemen in de lage rug en bekkenstreek. Wij analyseren de lengte van bepaalde spieren en gewrichten die van invloed kunnen zijn op jouw herstel of die kunnen worden beschouwd als zwakke plekken en we testen je algehele kracht en conditie. 

Op basis hiervan stellen we een persoonlijk trainingsprogramma voor je op, waarmee je zelfstandig kunt trainen in onze sportzaal. Tijdens een vervolgafspraak in de vorm van “personal training”, nemen we het gehele trainingsprogramma met je door. Je weet daarna precies hoe je de oefeningen op correcte wijze moet uitvoeren om resultaat te boeken. Ook adviseren we je na de intake welke groepslessen voor jou het meest geschikt zijn. 

Wil jij snel en verantwoord 'back in shape' komen na de bevalling?

Bel 010 217 9340 of stuur een bericht naar info@mothersinmotion.nl voor informatie, of meld je aan voor een gratis proefles. 

Plan een gratis proefles