Sporten na de bevalling - groepslessen

Verantwoord herstel na de bevalling en snel weer je oude figuur terug?
Bij Mothers in Motion kun je onbeperkt meetrainen met specialistische groepslessen voor jonge moeders. Je hebt de keuze uit verschillende workouts die elk een ander doel hebben en allen zijn afgestemd op effectief herstel na de bevalling.  Download het groepslesrooster

sporten-voor-jonge-moeders.png
IMG_0844.jpg

Inlooptraining (MOM & BABY)

Maandag 14.00 - 15.00 en vrijdag 14.00 - 15.00 | Doel: core kracht & conditietraining 

Twee keer per week kunnen kersverse moeder -mét hun baby!- terecht in onze fitnesszaal voor een flexibel trainingsuurtje onder professionele begeleiding. De lessen worden geheel afgestemd oo het individu en zijn daardoor al snel na de bevalling te volgen, het is ook geen enkel probleem als je iets later komt binnenvallen of eerder weg wilt. Voor je baby vinden we altijd een rustig plekje in de zaal. 

De lessen zijn een combinatie van kracht en conditieoefeningen, vaak in circuit vorm, zodat iedereen naar eigen kunnen kan trainen. Bij de lessen wordt gebruik gemaakt van de fitnessapparatuur en van aanvullende materialen als gewichten of matten. Flexibele, gezellige postnatale fitnesslessen, professioneel begeleid en afgestemd op het individu. En.... geen oppas nodig!

herstel en sporten na de bevalling

Morning abs

Woensdag 09.00 -09.30 | Duur: circa 30 min | Doel: core en buikspieren

Elke woensdagochtend wordt er boven in onze fitnesszaal een prenatale training verzorgd volledig gericht op de buikspieren, geschikt voor circa 3 maanden na de bevalling. De buikspieren vormen één van de belangrijkste spiergroepen van ons lichaam en gedurende dit half uur doen wij er alles aan om ze op een goede manier sterk te maken en houden.  Onze trainers besteden veel aandacht aan een juiste houding en correcte manier van trainen. Als je deze training hebt gedaan, hoef je de dagen erna echt geen buikspieroefeningen meer te doen, je spieren hebben een dag of 2 à 3 hersteltijd nodig. Alles komt aanbod. De training is goed te combineren, vooraf of erna kun je zelf in onze fitnessruimte aan de slag met je eigen trainingsschema en/of cardio. Áls het je lukt om de woensdagochtend vrij te houden, dan is dit een training die je echt niet wilt missen!
 

Verantwoord sporten na de bevalling - Rotterdam

Core & More

Maandag 19.00 - 20.00 en Donderdag 20.30 - 21.30 uur | Duur: circa 1 uur | Doel: Kracht en conditie 

Onze Core & More training houdt rekening met net bevallen moeders, maar gaat ook een stapje verder. Het is een zeer dynamische les op lekkere muziek. Elke les trainen wordt zeker 15 tot 20 minuten besteed aan een goede training van de core spiergroepen. Verder kun je de nodige squats en lunges verwachten. De trainingen bevatten geen springoefeningen.Net als in de prenatale groepslessen wordt er door onze docenten gelet op je houding en het effectief trainen in de goede bio-mechanische lijnen. Deze les is uitstekend in te passen in je postnatale trainingsprogramma en richt zich naast de hoognodige core-training ook op een stukje conditie, een stuk cardio training.  De maandagavond training biedt een algemene allround training, tijdens de donderdagavond-sessie besteden wij extra aandacht aan de bekkenbodemspieren. 

back in shape - Pilates rotterdam

Postnatal Pilates

Vrijdag  09.30 -10.30 | Duur: circa 60 min | Doel:  kracht training van de core &  flexibiliteit 

Bij deze pilates les ligt de focus op krachttraining door uithoudingsvermogen. Vrijwel alle oefeningen worden gedaan op een mat, met een rustige achtergrondmuziek. De les is geschikt voor vrijwel alle niveaus (vaak vanaf 6 weken na de bevalling), doordat oefeningen veelal goed aan te passen zijn aan je niveau en de voortgang van je herstel. Door middel van diverse grondoefeningen worden kracht, conditie en uithoudingsvermogen van je core spieren geleidelijk opgebouwd. Builspieren, bilspieren, benen en rugspieren, alle belangrijke spiergroepen komen telkens terug in de lessen, waardoor je je hele lichaam traint. Na 6 lessen zul je merken dat je veel leniger bent en gemakkelijker kunt bewegen, vooral de gewrichten.  

Back in shape-sporten na de zwangerschap

Bodies in Motion

Zaterdag 09.30 -10.30 | Duur: circa 1 uur | Doel:  kracht & coördinatie van alle spiergroepen

Deze 'verrassingsles' les is geschikt voor circa 3 maanden na de bevalling. Het hele lichaam komt aan bod, met extra aandacht voor de spiergroepen die postnataal aandacht behoeven. Dit betekent natuurlijk de buikspieren, maar ook de rug-, schouder-, been- en bilspieren. De les bevat geen springoefeningen, omdat dit de periode na de bevalling niet goed is. De les bestaat altijd uit een combinatie van warming-up/conditietraining, krachttraining van benen, bovenrug en core en een stretch als afsluiting. Verder zijn de invulling én de docent elke week een verrassing, wordt er gewerkt met steps, gewichten, touwen of ander materiaal? Only one way to find out ;)

Gratis proefles?

Onze postnatale groepslessen maken deel uit van het Mothers in Motion 5 stappenplan, maar zijn ook als los sportabonnement beschikbaar. Ben je nieuwsgierig naar onze postnatale groepslessen en trainingen?

Bel 010 217 9340 of stuur een bericht naar info@mothersinmotion.nl voor het plannen van een gratis proefles.

Plan een proefles