Verantwoord sporten na de bevalling - groepslessen

Verantwoord herstel na de bevalling en snel weer je oude figuur terug?
Bij Mothers in Motion kun je onbeperkt meetrainen met specialistische groepslessen voor jonge moeders. Je hebt de keuze uit 4 workouts die elk een ander doel hebben en allen zijn afgestemd op effectief herstel na de bevalling.  Download het groepslesrooster

sporten-voor-jonge-moeders.png
postnatale yoga-pilates les Rotterdam

Yoga Core & More

Maandag 19.00 - 20.00 | Duur: circa 1 uur | Doel: opbouwen van de core, balans en lenigheid  | Locatie: Rotterdam Centrum, 2e Sint-Janshof 8

Deze les combineert het beste uit de yoga en pilates. Het is een rustige les bestaande uit een kort stukje conditietraining, gevolgd door een gebalanceerde combinatie van oefeningen ter versteviging van de core en oefeningen met veel aandacht voor balans en lenigheid. Het is een stevige, maar relaxte ‘full-body work-out’. De training past uitstekend in een postnataal sportprogramma en kan (afhankelijk van je fysieke conditie) vanaf circa 6 weken na de bevalling worden bijgewoond. 

bootcamp.jpg

Bootcamp

Dinsdag 19.00 - 20.00 uur | Duur: 60 min |  Doel: kracht & conditie | Locatie: Rotterdam Centrum, 2e Sint-Janshof

Elke dinsdagavond zoeken we (zoveel mogelijk) de frisse buitenlucht op voor een actieve bootcamp training. Tijdens de outdoor bootcamp train je kracht en conditie met je eigen lichaamsgewicht, of met in de omgeving aanwezige (natuurlijke) attributen zoals banken, bomen, heuvels, muren en trappen. Het is een pittige training waar je pas wat later in het hersteltraject (circa 6 maanden, in overleg) aan kunt deelnemen, maar als het zover is, is dit zonder twijfel de lekkerste manier om ‘back in shape’ te komen!

battleropes.jpg

TRX Battle ropes

Dinsdag 20.00 -21.00 uur | Duur: 60 min |  Doel: kracht & conditie | Locatie: Rotterdam Centrum, 2e Sint-Janshof

Tijdens deze stevige, allround training train je conditie en kracht, gebruikmakend van je eigen lichaamsgewicht. De training bestaat uit een wisselende combinatie van TRX krachtoefeningen en conditionele training d.m.v. de battle ropes. Alle spiergroepen komen aan bod. Deze training is (gemiddeld genomen) geschikt vanaf circa 3 maanden na de bevalling.

11722140_1118864318130278_6708868362587693305_o.jpg

Nieuw vanaf november 2018: Power start

Woensdag 07.30 - 08.30 uur | Duur: 60 min |  Doel: kracht & uithoudingsvermogen van de core | Locatie: Rotterdam Centrum, 2e Sint-Janshof   

Deze nieuwe training is hét perfecte begin van je postnatale sportprogramma. Specifiek ontwikkeld voor vrouwen die recent zijn bevallen (aanbevolen start circa 6 weken na de bevalling). Deze les is volledig gericht op het stap-voor-stap weer opbouwen van de buikspieren en de core. De les begint altijd met een korte warming up en bestaat verder uit oefening op kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen van de core-spieren verantwoord en geleidelijk te herstellen. 

herstel en sporten na de bevalling

Morning abs

Woensdag 09.00 -09.30 | Duur: circa 30 min | Doel:  core en buikspieren | Locatie:  Rotterdam Centrum, 2e Sint- Janshof 8 

Elke woensdagochtend wordt er boven in onze fitnesszaal een prenatale training verzorgd volledig gericht op de buikspieren, geschikt voor circa 3 maanden na de bevalling. De buikspieren vormen één van de belangrijkste spiergroepen van ons lichaam en gedurende dit half uur doen wij er alles aan om ze op een goede manier sterk te maken en houden.  Onze trainers besteden veel aandacht aan een juiste houding en correcte manier van trainen. Als je deze training hebt gedaan, hoef je de dagen erna echt geen buikspieroefeningen meer te doen, je spieren hebben een dag of 2 à 3 hersteltijd nodig. Alles komt aanbod. De training is goed te combineren, vooraf of erna kun je zelf in onze fitnessruimte aan de slag met je eigen trainingsschema en/of cardio. Áls het je lukt om de woensdagochtend vrij te houden, dan is dit een training die je echt niet wilt missen!
 

Verantwoord sporten na de bevalling - Rotterdam

Core & More

Donderdag 20.30 - 21.30 uur | Duur: circa 1 uur | Doel: Kracht en conditie  | Locatie: Rotterdam Centrum, 2e Sint-Janshof 8

Onze Core & More training houdt rekening met net bevallen moeders, maar gaat ook een stapje verder. Het is een zeer dynamische les op lekkere muziek. Elke les trainen wordt zeker 15 tot 20 minuten besteed aan een goede training van de core spiergroepen. Verder kun je de nodige squats en lunges verwachten. Bij eventuele kleine springoefeningen wordt voor de nét bevallen moeders altijd een passend alternatief geboden. Net als in de prenatale groepslessen wordt er door onze docenten gelet op je houding en het effectief trainen in de goede bio-mechanische lijnen. Deze les is uitstekend in te passen in je postnatale trainingsprogramma en richt zich naast de hoognodige core-training ook op een stukje conditie, een stuk cardio training.  

back in shape - Pilates rotterdam

Abs Pilates on fire

Vrijdag  09.30 -10.30 | Duur: circa 60 min | Doel:  kracht training van de core &  flexibiliteit | Locatie:  Rotterdam Centrum, 2e Sint- Janshof 

Abs Pilates on fire is een les waarbij de focus ligt op krachttraining door uithoudingsvermogen. Vrijwel alle oefeningen worden gedaan op een mat, met een rustige achtergrondmuziek. De les is geschikt voor vrijwel alle niveau's (vaak vanaf 6 weken na de bevalling), doordat oefeningen veelal goed aan te passen zijn aan je niveau en de voortgang van je herstel. Door middel van diverse grondoefeningen worden kracht, conditie en uithoudingsvermogen van je core spieren geleidelijk opgebouwd. Builspieren, bilspieren, benen en rugspieren, alle belangrijke spiergroepen komen telkens terug in de lessen, waardoor je je hele lichaam traint. Na 6 lessen zul je merken dat je veel leniger bent en gemakkelijker kunt bewegen, vooral de gewrichten.  

Back in shape-sporten na de zwangerschap

Bodies in Motion

Zaterdag 09.30 -10.30 | Duur: circa 1 uur | Doel:  kracht & coördinatie van alle spiergroepen | Locatie:  Rotterdam Centrum, 2e Sint- Janshof 8 

In deze 'verrassingsles' les is geschikt voor circs 3 maanden na de bevalling. Het hele lichaam komt aan bod, met extra aandacht voor de spiergroepen die postnataal aandacht behoeven. Dit betekent natuurlijk de buikspieren, maar ook de rug-, schouder-, been- en bilspieren. De les bevat geen springoefeningen, omdat dit in de eerste 3 maanden na de bevalling niet goed is. De les bestaat altijd uit een combinatie van warming-up/conditietraining, krachttraining van benen, bovenrug en core en een stretch als afsluiting. Verder zijn de invulling én de docent elke week een verrassing, wordt er gewerkt met steps, gewichten, touwen of ander materiaal? Only one way to find out ;)

groepsles.jpg

Yoga

Zaterdag 11.30 -12.30 | Duur: circa 1 uur | Doel: Houding, balans & lenigheid | Locatie:  Rotterdam Centrum, 2e Sint- Janshof 8 

Onze postnatale yoga les is zeer geschikt voor vrouwen die het sporten na de bevalling weer voorzichtig willen oppakken. Het is een rustige les, waaraan al na 6 weken na de bevalling kan worden deelgenomen. De les bestaat uit eenvoudige yoga oefeningen met veel aandacht voor ademhaling, lenigheid, balans en de diepe spiergroepen die noodzakelijk zijn voor een goed postuur. Je hebt geen yoga ervaring nodig om aan de les deel te nemen. 

Gratis proefles?

Onze postnatale groepslessen maken deel uit van het Mothers in Motion 5 stappenplan, maar zijn ook als los sportabonnement beschikbaar. Ben je nieuwsgierig naar onze postnatale groepslessen en trainingen?

Bel 010 217 9340 of stuur een bericht naar info@mothersinmotion.nl voor het plannen van een gratis proefles.

Plan een proefles