Sporten tijdens de zwangerschap

Merk je dat je conditie achteruit gaat sinds de zwangerschap? Krijg je geleidelijk aan meer last krijgt van ongemakken en pijntjes? Ben je moe of futloos of wil je wel sporten maar twijfel je of dat wel goed is voor jou en voor je baby?

Met onze groepslessen voor zwangeren en een sportprogramma op maat kun je verantwoord blijven sporten tijdens je zwangerschap.

Veilig sporten tijdens de zwangerschap
verantwoord sporten tijdens de zwangerschap

Het pre-motion programma: krachttraining en groepslessen tijdens de zwangerschap

Een zwangerschap kost je veel extra energie. Je gewicht neemt langzamerhand toe en je conditie gaat achteruit. Je kunt niet meer alles kunt doen wat je gewend was. Ook spelen je hormonen een rol. En het belangrijkste: de bevalling. Die is vergelijkbaar met een marathon van 14 uur, of langer als je lichaam niet in goede conditie verkeert. Je lichaam heeft na de bevalling meer tijd nodig om te herstellen als het in slechte conditie verkeert.

Het is zowel voor jou als voor je baby van groot belang dat je fit blijft tijdens de zwangerschap. Mothers in Motion heeft diverse sportlessen speciaal voor zwangeren. In de groepslessen ga je lekker met andere zwangeren aan de slag. Ook ontvang je een persoonlijk trainingsschema op maat. Op die manier weet je zeker dat je kracht, conditie en stabiliteit constant blijft of vooruit gaat. De aanstaande moeders die bij ons trainen doen dat gewoonlijk wel tot de 40e week van de zwangerschap of tot de datum waarop ze zijn uitgerekend. Juist omdat ze zo fit en gezond zijn!

verantwoord sporten tijdens de zwangerschap

Intake & personal training

Wij stellen als voorwaarde dat al onze moeders een persoonlijke intake doen bij een van onze specialisten om er zeker van te zijn dat je training veilig en op maat is. In de intake komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wij luisteren naar je wensen en behoeften en wij leggen uit welke veranderingen in je bekken zullen optreden
  • Wij analyseren je bekken als je staat en loopt
  • Wij testen je op mogelijke problemen in de lage rug en de bekkenstreek
  • Wij analyseren de lengte van bepaalde spieren en gewrichten die van invloed kunnen zijn op de zwangerschap of die kunnen worden gezien als zwakke plekken
  • Wij testen de kracht in je benen en je bovenlichaam
  • Wij stellen een speciaal programma voor je op om bij ons te trainen
  • Wij maken een vervolgafspraak in de vorm van “personal training”, waarbij we je hele trainingsprogramma doornemen zodat je precies weet hoe je de oefeningen op correcte wijze moet uitvoeren om resultaat te boeken.

Veilig sporten tijdens de zwangerschap?

Bel 010 217 9340 of stuur een bericht naar info@mothersinmotion.nl 
voor informatie of het plannen van een gratis proefles.

Download het groepslesrooster