Sporten na de bevalling - groepslessen

Verantwoord herstel na de bevalling en snel weer je oude figuur terug?
Bij Mothers in Motion kun je voor € 60,- per maand onbeperkt meetrainen met specialistische groepslessen voor jonge moeders. Je hebt de keuze uit verschillende workouts die elk een ander doel hebben en allen zijn afgestemd op effectief herstel na de bevalling.  Download het groepslesrooster of plan een gratis proefles.

sporten-voor-jonge-moeders.png
Verantwoord sporten na de bevalling - Rotterdam

Post Core & More

Maandag 18.00 - 18.50 en Zaterdag 11.30 - 12.20 | Duur: 50 min. | Doel: Kracht en conditie 

Een fantastische, stevige full-body-workout en een perfecte training voor postnatale dames die het sporten weer willen oppakken. Het is een zeer dynamische les op lekkere muziek. De les bestaat uit een warming-up, gevolg door een stuk conditietraining en een gebalanceerde combinatie van oefeningen ter versteviging van de core en oefeningen met veel aandacht voor balans en lenigheid. Elke les trainen wordt zeker 15 tot 20 minuten besteed aan een goede training van de core spiergroepen. Verder kun je de nodige squats en lunges verwachten. De trainingen bevatten geen springoefeningen.Net als in de prenatale groepslessen wordt er door onze docenten gelet op je houding en het effectief trainen in de goede bio-mechanische lijnen. Deze les is uitstekend in te passen in je postnatale trainingsprogramma en richt zich naast de hoognodige core-training ook op een stukje conditie, een stuk cardio training. De les kan (afhankelijk van je fysieke conditie) vanaf circa 6 weken na de bevalling worden bijgewoond. 

herstel en sporten na de bevalling

Morning abs

Woensdag 09.00 -09.30 | Duur: circa 30 min | Doel: core en buikspieren

Elke woensdagochtend wordt er boven in onze fitnesszaal een training verzorgd volledig gericht op de buikspieren, geschikt voor circa 3 maanden na de bevalling. De buikspieren vormen één van de belangrijkste spiergroepen van ons lichaam en gedurende dit half uur doen wij er alles aan om ze op een goede manier sterk te maken en houden.  Onze trainers besteden veel aandacht aan een juiste houding en correcte manier van trainen. Als je deze training hebt gedaan, hoef je de dagen erna echt geen buikspieroefeningen meer te doen, je spieren hebben een dag of 2 à 3 hersteltijd nodig. Alles komt aanbod. De training is goed te combineren, vooraf of erna kun je zelf in onze fitnessruimte aan de slag met je eigen trainingsschema en/of cardio. Áls het je lukt om de woensdagochtend vrij te houden, dan is dit een training die je echt niet wilt missen!
 

IMG_0483.jpg

Matleave Mothers

Woensdag 09.30 - 10.00 uur | Duur: 30 min |  Doel: herstel & krachtopbouw buikspieren

Matleave mothers is een korte buikspier-training speciaal voor kersverse moeders. Geschikt om vanaf 6 weken - nog tijdens je zwangerschapsverlof -  de buikspieren langzaamaan weer te activeren en trainen. Samen met andere jonge moeders, breng je veilig en geleidelijk de buikspieren weer in vorm.

back in shape - Pilates rotterdam

Pilates

Vrijdag  09.30 -10.20 | Duur: 50 min | Doel:  kracht training van de core &  flexibiliteit 

Bij deze pilates les ligt de focus op krachttraining door uithoudingsvermogen. Vrijwel alle oefeningen worden gedaan op een mat, met een rustige achtergrondmuziek. De les is geschikt voor vrijwel alle niveaus (vaak vanaf 6 weken na de bevalling), doordat oefeningen veelal goed aan te passen zijn aan je niveau en de voortgang van je herstel. Door middel van diverse grondoefeningen worden kracht, conditie en uithoudingsvermogen van je core spieren geleidelijk opgebouwd. Builspieren, bilspieren, benen en rugspieren, alle belangrijke spiergroepen komen telkens terug in de lessen, waardoor je je hele lichaam traint. Na 6 lessen zul je merken dat je veel leniger bent en gemakkelijker kunt bewegen, vooral de gewrichten.  

IMG_0844.jpg

Inlooptraining (MOM & BABY)

Vrijdag 14.00 - 15.00 | Doel: core kracht & conditietraining 

Op vrijdagmiddag week kunnen kersverse moeder -mét hun baby!- terecht in onze fitnesszaal voor een flexibel trainingsuurtje onder professionele begeleiding. De lessen worden geheel afgestemd oo het individu en zijn daardoor al snel na de bevalling te volgen, het is ook geen enkel probleem als je iets later komt binnenvallen of eerder weg wilt. Voor je baby vinden we altijd een rustig plekje in de zaal. 

De lessen zijn een combinatie van kracht en conditieoefeningen, vaak in circuit vorm, zodat iedereen naar eigen kunnen kan trainen. Bij de lessen wordt gebruik gemaakt van de fitnessapparatuur en van aanvullende materialen als gewichten of matten. Flexibele, gezellige postnatale fitnesslessen, professioneel begeleid en afgestemd op het individu. En.... geen oppas nodig!

Back in shape-sporten na de zwangerschap

Functional Core HIT More

Maandag 19.00 - 19.50 en Zaterdag 09.30 -10.20 | Duur: 50 min | Doel:  kracht & coördinatie van alle spiergroepen

Functional Core HIT More is een uitdagende training voor al onze sportschoolleden, man en vrouw. Een afwisselende full-body workout van gemiddelde tot hoge intensiteit voor iedereen die kracht en conditie wil trainen. In groepsverband of circuit vorm wordt je door middel van HIT interval en explosieve, maar gecontroleerde oefeningen uitgedaagd. Bespreek met één van onze specialisten wanneer je postnataal met deze training kan starten. 

Gratis proefles?

Ben je nieuwsgierig naar onze postnatale groepslessen en trainingen?

Bel 010 217 9340 of stuur een bericht naar info@mothersinmotion.nl voor het plannen van een gratis proefles.

Plan een proefles